רקע כללי על שכונת וינוהרדי

שכונות וינוהרדי (Vinohrady) נמצאת ברובה ברובע השני של פראג. שכונת וינוהרדי היא אחת משכונות היוקרה של פראג ומאכלסים אותה בין היתר תושבים זרים. היא קרובה מאוד למרכז העיר ורחובותיה שוקקים מסחר ומקומות בילוי. בתוך השכונה נמצאות אטרקציות רבות כגון האופרה הממלכתית של פראג, בית הקברות המפורסם של וינורדי (בו קבורים גם כמה אומנים צ'כיים ידועי שם) ועוד.

ההיסטוריה של השכונה

המילה Vinohrady פירושה "כרמים". במאה ה-14 האזור היה מכוסה בכרמים שניטעו במצוות המלך הצ'כי קארל הרביעי ממש אחרי שהוא בנה את "העיר החדשה". הכרמים טיפסו כארבעה מאות שנים והוחלפו מאוחר יותר בגני ורדים, פרדסים ובנייני מגורים. קרלובסקה וינוהרדי קיבלה מעמד של עיר בשנת 1879 וכמאה שנים אחר כך, בשנת 1987 החל לפעול קו חשמלית בין המוזיאון  לבין פלורה. קראלובסקה וינורדה שולבה כשכונה בפראג בשנת 1922 ושמה קוצר לוינוהרדי בשנת 1968.

וינוהרדי היום

שכונת וינוהרדי היום מאוכלסת במעמד הבינוני גבוה של פראג. ברחובותיה בתי קפה מודרניים ובטבורה גנים ציבוריים ופארקים רחבי ידיים והכול במרחק הליכה מרובע 1 ההיסטורי. רוב המבנים בה בנויים בסגנון ניאו-רנסנס, ארט נובו, פסאודו בארוק ובניינים ניאו-גותיים מהמחצית השנייה של המאה ה-19 והמחצית הראשונה של המאה ה -20. הרבה מבנים משוחזרים על ידי עיריית פראג ומוסיפים לאורך השנים לשכונה צבע וחן רב.

השקעה נדלני"ת בשכונת וינורדי

היום ניתן למצוא בוינוהרדי דירות מתאימות להשקעה עם תשואה יפה. בין היתר, ערך הדירות בפראג עולה בשנים האחרונות בצורה יפה ויציבה. בנוסף, נכסים שיירכשו בשכונה זו יושכרו כמעט באופן מיידי בגלל קרבתה של השכונה למרכז העיר פראג, לרובע ההיסטורי ולמוקדי העניין שבעיר. בנוסף, מיקומם האטרקטיבי של הנכסים בשכונת וינוהרדי מאפשר להשכיר אותם גם לתיירות.

מימון לרכישת נכס בפראג

גם על נכסים בשכונה זו ניתן לקבל מימון מבנקים צ'כיים בגובה של עד 80%. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר כאן.

מוקדי עניין בשכונת וינוהרדי