רקע כללי על שכונת זיזקוב

שכונות ז'יז'קוב (Žižkov) נמצאת ברובע 3 של פראג. השכונה היא אחת מהשכונות המתפתחות של פראג ומכיוון שכך רובם של התיירים המגיעים לעיר לא שמעו עליה מעולם. עם זאת, לתושביה הפראגאים של צ'כיה השכונה הזו מוכרת והיא בשנים האחרונות תופסת תאוצה, צעירים רבים מאכלסים אותה, ברים ובתי קפה נפתחים חדשות לבקרים ומחירי הנדל"ן בה כל הזמן עולים. בקיצור, נראה שעתידה עוד לפניה.

ההיסטוריה של השכונה

שכונת ז'יז'קוב נקרא על שמו של יאן ז'יז'קה, מנהיג צבא איכרים שבנחישותו הצליח ב-1420 להביס את חיילי הקיסרות הרומית במקום. בדומה לשכונת Vinohrady גם זי'זקוב סופחה באופן רשמי אל פראג במאה ה-19 כאשר הוחלט להרחיב את העיר. עד אז התגוררו במקום בני מעמד הפועלים והוא נוהל באופן עצמאי. לא סתם כונה המקום בפי כל "הרפובליקה של העם".

ז'יז'קוב היום

שכונת ז'יז'קוב של היום מקבלת פנים חדשות כמעט בכל שבוע. מרובע מרופט ועלוב ז'יז'קוב הפכה להיות אבן שואבת לצעירים שברובם הגדול לומדים באוניברסיטה לכלכלה שבשכונה. ברחובות השכונה ברים ובתי קפה למכביר ואוירה סטודנטיאלית וחופשית יש בכל פינה. השכונה קרובה למרכז העיר מאוד. נסיעה של 5-10 דקות בתחבורה הציבורית תביא אתכם אל פראג 1 ואל הרובע ההיסטורי ומשום כך זוהי שכונה מצויינת להשקעה נדלני"ת.

השקעה נדלני"ת בשכונת זיזקוב

חלק מהשכונה עדיין מתאפיין באוכלוסיה חלשה יחסית ולכן כדאי להיוועץ בבעלי מקצוע שמכירים את העיר ואת מאפייניה לפני רכישת נדל"ן באיזור. היום עדיין ניתן למצוא במקום דירות מתאימות להשקעה עם תשואה יפה אך הדגש העיקרי שיבוא לידי ביטוי בשנים הקרובות הוא עליית ערך הנכסים במקום. שכונת ז'יז'קוב הולכת ומתייקרת עם השנים בעקבות הנהירה ההמונית של צעירים אליה. נכסים שיירכשו בשכונה זו יושכרו כמעט באופן מיידי בגלל קרבתה של השכונה למרכז העיר פראג, לרובע ההיסטורי ולמוקדי העניין שבעיר.

למרות שהיום השכונה מתאימה פחות להשקעה כדירות נופש לתיירות, עדיין ניתן להגיע להסדרים מסויימים עם הסטודנטים בהם בפרק זמן בשנה (בעיקר בחופשות הסמסטר) הדירה תהיה פנויה לטובת בעלי הדירה שיבואו לנפוש בה.

מימון לרכישת נכס בפראג

גם על נכסים בשכונה זו ניתן לקבל מימון מבנקים צ'כיים בגובה של עד 80%. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר כאן.

מוקדי עניין בשכונת ז'יז'קוב