רקע כללי על שכונת הולושוביצה

שכונות הולושוביצה Holešovice נמצאת ברובע 7 של פראג והיא נהנית מתקופה מצוינת. עד לפני כעשור השכונה היתה מוזנחת, מאוכלסת באוכלוסיה לא טובה ושטפונות פקדו אותה מדי פעם. בשנים האחרונות, צעירים רבים החלו לגור בשכונה והיום היא אחת השכונות המתפתחות ביותר של פראג. אמנם מחירי הדירות יד שניה בה עדיין נמוכים יחסית לשכונות דומות כמו ז'יז'קוב אך דבר זה הולך ומשתנה. בשכונה גם יש הרבה בנייה חדשה אם כי מחירי הדירות הללו מאוד גבוהים ומזכירים את רמות המחירים בפראג 1.

ההיסטוריה של השכונה

Holešovice היא שכונה בצפון פראג הממוקמת על גדתו המערבית של נהר הוולטאבה, מה שהופך אותה לחלק העיקרי של רובע פראג 7. בעבר שכונה זו היתה אזור תעשייתי בו היו הרבה מפעלים לעיבוד ואריזת בשרים ותעשייה כבדה. בנוסף, אחת מתחנות רכבת הגדולות בפראג, Holešovice, נמצאת עד היום בשכונה.

הולשביצה היום

השכונה היום שוקקת חיים וצעירים רבים מאכלסים אותה ואת רחובותיה. חיי הלילה שבה מושכים תושבים מכל רחבי פראג ואף מחוצה לה. Holešovická Tržnice הוא שוק מקורה ענק שנמצא בשכונה. DOX הוא המרכז של פראג לאמנות עכשווית אשר חגג את יום הולדתו החמישי לאחרונה וגם הוא נמצא שם. ואיך אפשר בלי הנקודה הישראלית? משרדי אפריקה ישראל שוכנים גם בהולושביצה.

הרבה מאמץ השקיעה עיריית פראג כדי לעשות את השכונה לידידותית יותר לתושבים. יש בהולושוביצה המון פאבים חדשים, מסעדות וחנויות שנפתחות כל הזמן. מצד אחד השכונה קרובה למרכז העיר ומצד שני יש בה שבילי אופניים מצוינים דרכם קל לצאת אל הטבע ואל הפרקים השונים. לא מזמן, נבחרה השכונה לאחת מבין 23 השכונות הכי טרנדיות ומגניבות באירופה כולה.

השקעה נדלני"ת בשכונת הולושביצה

היום ניתן למצוא בשכונה דירות מתאימות להשקעה עם תשואה יפה אך הדגש העיקרי שיבוא לידי ביטוי בשנים הקרובות הוא עליית ערך הנכסים במקום. שכונת הולושוביצה הולכת ומתייקרת עם השנים בעקבות הנהירה ההמונית של צעירים אליה. נכסים שיירכשו בשכונה זו יושכרו כמעט באופן מיידי בגלל קרבתה של השכונה למרכז העיר פראג, לרובע ההיסטורי ולמוקדי העניין שבעיר.

למרות שהיום השכונה מתאימה פחות להשקעה כדירות נופש לתיירות, עדיין ניתן להגיע להסדרים מסויימים עם הסטודנטים בהם בפרק זמן בשנה (בעיקר בחופשות הסמסטר) הדירה תהיה פנויה לטובת בעלי הדירה שיבואו לנפוש בה.

מימון לרכישת נכס בפראג

גם על נכסים בשכונה זו ניתן לקבל מימון מבנקים צ'כיים בגובה של עד 80%. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר כאן.

מוקדי עניין בשכונת הולושביצה

לאיתור נכס להשקעה בפראג 7 לחצו כאן

שאלות נפוצות