רקע כללי על שכונת סמיחוב

שכונות סמיחוב (Smíchov) נמצאת מדרום מערב לעיר העתיקה. השכונה ממוקמת על הגדה המערבית של נהר הולטאבה ושם מתקיימים שווקי סופי שבוע ופסטיבלים בתקופת הקיץ. מחלקה הצפוני של השכונה ניתן להגיע בהליכה של כמה דקות אל העיר העתיקה. סמיכוב היא שכונה גדולה יחסית אך חלקה המוצלח נקרא אנדיאל (Anděl). בנוסף לכך, זושכונת משרדים מאוד פופולרית בפראג וחברות ענק רבות קבעו את משכנן בה. בין היתר תמצאו בה חיי לילה תוססים, מסעדות ובתי קולנוע. בנוסף, בשכונה יש לא מעט דירות שמושכרות לטווח קצר דרך אתרי תיירות דוגמת airbnb עקב קרבתה לרובע ההיסטורי ולמוקדי העניין שבפראג.

ההיסטוריה של השכונה

סמיחוב מתאפיינת בסגנון תעשייתי מעט. אמנם ההיסטוריה של האיזור מגיעה עד למאה ה-13 אך פרוץ המהפכה התעשייתית באמצע המאה ה-18 הביא בעלי הון להקים את מפעליהם במקום. עם השנים המפעלים ננטשו אט אט ואותם החליפו חברות טכנולוגיה והיי-טק דוגמת גוגל וג'ונסון אנד ג'ונסון. כסמל וזכר לאותם ימים עומדת עדיין בגאון מבשלת הבירה סטארופרמן בשכונה אשר משווקת את תוצרתה לכל רחבי צ'כיה ומעבר לגבולותיה.

סמיחוב היום

שכונת סמיכוב היום מאוכלסת במעמד הביניים של פראג ובה גרים המוני צעירים ועובדי הייטק אשר עובדים בחברות ובמשרדים שבשכונה. ברחובותיה יש בתי קפה מודרניים ומסעדות רבות. בלילות נפתחים שערי המועדונים והפאבים והשכונה מקבלת צביון מיוחד ותוסס. זה קורה במרחק הליכה מרובע 1 ההיסטורי. השכונה נמצאת לאורך הגדה המערבית של נהר הוולטאבה, מה שמוסיף לשכונה חן ואטרקטיביות רבה בקרב תושביה.

השקעה נדלני"ת בשכונת סמיחוב

היום ניתן למצוא בסמיכוב דירות מתאימות להשקעה עם תשואה יפה. בין היתר, ערך הדירות בפראג עולה בשנים האחרונות בצורה יפה ויציבה. בנוסף, נכסים שיירכשו בשכונה זו יושכרו כמעט באופן מיידי בגלל קרבתה של השכונה למרכז העיר העתיקה של פראג, לנהר ולמוקדי העניין שבעיר. בנוסף, מיקומם האטרקטיבי של הנכסים בשכונת סמיחוב מאפשר להשכיר אותם גם לתיירות.

מימון לרכישת נכס בפראג

גם על נכסים בשכונה זו ניתן לקבל מימון מבנקים צ'כיים בגובה של עד 80%. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר כאן.

מוקדי עניין בשכונת סמיחוב