רקע כללי על שכונת לטנה Letná

שכונות לטנה נמצאת ברובה ברובע 7 של פראג והנדל"ן בה מבוקש מאוד. מדרום לה שוכנת העיר העתיקה של פראג ומצפון לה שכונת הוילות היוקרתית של פראג - שכונת טרויה. לטנה שוכנת על הר המשקיף אל הנהר ואל פראג 1. בשכונה, לאורך הנהר, נמצא פארק רחב ידיים אשר בקיץ משמש מקום להופעות אמנים רבות. 

ההיסטוריה של השכונה

גבעת לטנה היא בעצם רמה אשר בעבר שימשה כמקום התכנסות לצבאות זרים אשר ניסו לתקוף את העיר פראג. כאן בעצם היה מקום הכינוס שלהם. בתקופת השלטון הקומוניסטי יצאו מכאן מצעדי ה-1 במאי לכיוון איצטדיון ספארטה פראג. במאי 1955 הועמד שם פסלו של סטאלין שהתנשא לגובה של 30 מטרים והוא החזיק מעמד במקום למשך 7 שנים בלבד עד שפוצץ ונהרס כליל.

לטנה היום

שכונת לטנה של היום מאוכלסת במעמד הבינוני והגבוה של פראג. בשכונה עצמה יש פארקים רחבי ידיים כמו גן הבירה שהוא אחד המקומות המומלצים ביותר לטיול בכל עונות השנה. זו גם אחת התצפיות היפות ביותר שיש על פראג כולה. בנוסף, בגנים מתקיימות הופעות רבות במהלך השנה ובערבים והשכונה תוססת כל הזמן. לפעמים מופיע גם קרקס בפארק.

השקעה נדלני"ת בשכונת לטנה

היום קשה למצוא בלטנה דירות מתאימות להשקעה - בעיקר עקב מחסור בדירות פנויות. אם כבר מצאתם דירה פנויה בלטנה - קנו אותה במהירות כי ערך הנכסים בשכונה זו עולה כל הזמן ודירות פנויות נחטפות במהירות על ידי שוכרים. 

מימון לרכישת נכס בפראג

גם על נכסים בשכונה זו ניתן לקבל מימון מבנקים צ'כיים בגובה של עד 80%. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר כאן.

מוקדי עניין בשכונת לטנה