רקע כללי על שכונת קרלין

שכונת קארלין היא שכונה קטנה ויפה הממוקמת מצפון לפראג 1 ולשכונת יוזפוב, מדרום לשכונת הולושוביצה וממערב לז'יז'קוב. קרלין שימשה במלחמת העולם השנייה כבסיס צבאי של גרמניה ולשם מעבר נוח לכלי רכב הצבאיים ברחובותיה הם נבנו בצורה מרווחת יחסית לשאר פראג. שכונת קרלין בעבר נתפסה בעיני הצ'כים כשכונת עוני ונוספה לכך בעיה קשה של הצפות מנהר הוולטאבה. בשנת 2002 פקד את העיר שיטפון גדול ולאחר שיפוצו של האיזור הוא החל לפרוח. בעשור האחרון נבנים בשכונה בנייני משרדים מודרניים עם מסעדות ובתי קפה עדכניים. בערבי הקיץ, המסעדות ובתי הקפה מלאים עד אפס מקום.

ההיסטוריה של השכונה

קרלין ממוקמת על גדתו המזרחית של נהר הוולטאבה בצמוד לפראג 1. בנייתו של מחוז קרלין החל בשנת 1817 סביב גן הוורדים של מסדר אבירי הצלב והכוכב האדום. קרלין נקראה על שם אשתו הרביעית של הקיסר פרנץ הראשון, קיסר אוסטריה, קרוליין.

לאחר שנהרסו חומות העיר העתיקה של פראג נחשבה קרלין לאיזור זול ומוזנח. מסיבה זו, מספר המפעלים התעשייתיים גדל במהירות. בינואר 1922 קרלין שולבה לתוך פראג. מאז 1990 קרלין חוברה לרשת המטרו של פראג ומצבה החל להשתפר.

קרלין היום

בשנת 2002 קרלין הוצפה על ידי הנהר שעלה על גדותיו אך מאז היא הופכת ליעד חדש ומוצלח לעסקים ובתי מגורים עקב התערבות העירייה ושיפוץ השכונה מהמסד עד הטפחות. בניינים חדשים נבנים בה כל העת ובניינים ישנים משנים צורה והופכים למוקדי מסחר שוקקים והומי אדם. בתי קפה וברים נפתחים בה כל הזמן והקרבה שלה למרכז העיר העתיקה של פראג, לכיכר השעון ולסמטאות העיר העתיקה הופכים אותה ליעד לינה נחשק לתיירים ולמקומיים כאחד ולכן משקיעים רבים מגלים בה עניין.

השקעה נדלני"ת בשכונת קרלין

היום ניתן למצוא בשכונה דירות מתאימות להשקעה עם תשואה יפה אך הדגש העיקרי שיבוא לידי ביטוי בשנים הקרובות הוא עליית ערך הנכסים במקום. שכונת קרלין הולכת ומתייקרת עם השנים עקב מיקומה הסופר-אטרקטיבי. נכסים שיירכשו בשכונה זו יושכרו כמעט באופן מיידי בגלל קרבתה של השכונה למרכז העיר פראג, לרובע ההיסטורי ולמוקדי העניין שבעיר.

שכונה זו, בניגוד לשכונות אחרות כגון הולושוביצה מתאימה מאוד להשקעה בדירות נופש לתיירות. כאמור, המרחק הקטן שלה מפראג 1 הופך אותה לאזור מלונאות בו הרבה מאוד דירות מושכרות לתיירים באמצעות שירות האינטרנט של AIRBNB ודומיו.

מימון לרכישת נכס בפראג

גם על נכסים בשכונה זו ניתן לקבל מימון מבנקים צ'כיים בגובה של עד 80%. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר כאן.

מוקדי עניין בשכונת קרלין