רקע כללי על שכונת יוזפוב

בפראג 1 נמצאת שכונות Josefov – יוזפוב. שכונה זו היא שטח הנדל"ן הכי יקר בצ'כיה מבחינת מחיר פר מטר. בתוך השכונה נמצאות אטרקציות התיירות המרכזיות בפראג כגון הרובע היהודי, בית כנסת המהר"ל מפראג, המוזיאון היהודי, רחוב הקניות היוקרתי ביותר בצ'כיה ועוד.

ההיסטוריה של השכונה

המבנים הראשונים בשכונת יוזפוב נבנו במאה ה-12 ומאז יהודים התגוררו במקום. את שמה קיבלה השכונה על שמו של הקיסר ג'וזף השני, אשר הקל מאוד על חייהם של יהודי פראג בתקופת שלטונו. בתחילת המאה ה-20 כמעט כל הבניינים הישנים בשכונה נהרסו, חוץ מבתי הכנסת, בית העירייה היהודי ובית הקברות היהודי. במקום נותרו לגור מספר מצומצם של משפחות יהודיות עניות ומספר קטן של חרדים.

יוזפוב היום

שכונת יוזפוב היום היא לב ליבה של פראג התיירותית. אין תייר שמגיע לצ'כיה ולא צועד ברחובותיה היפים. כאמור, במקום גם אטרקציות תיירותיות רבות והשכונה נחשבת לאזור יוקרתי בו גרות משפחות צ'כיות מבוססות ואמידות, שגרירים, שרים, אנשי עסקים ואזרחים מהמעמד הגבוה.

השקעה נדלני"ת בשכונת יוזפוב

היום ניתן למצוא באזור יוזפוב דירות מתאימות לרכישה אך התשואה השוטפת עליהם לא תהיה גבוהה. ניתן להשוות את אופי ההשקעה ברובע ג'וזפוב בפראג בדומה להשקעה בעיר העתיקה בירושלים או על קו החוף בתל אביב. נכסים מסוג זה מתאפיינים בתשואה נמוכה ועם זאת ניתן להשכיר אותם ללא דיחוי. הקרבה למוקדי התיירות השונים מבטיח שערך הדירות ישמר ויעלה ככל שיעבור הזמן. בנוסף, מיקומן האטרקטיבי של הנכסים בשכונה זו מאפשר להשכיר אותם לתיירות. עסקים מסוג זה מכניסים עם ניהול נכון מעל ל-9% רווח.

מימון לרכישת נכס בפראג

גם על נכסים בשכונה זו ניתן לקבל מימון מבנקים צ'כיים בגובה של עד 80%. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר כאן.

מוקדי עניין בשכונת יוזפוב

שאלות נפוצות