רקע כללי על שכונת לִיבֵּן

שכונת ליבן (להבדיל מעיירה צ'כית בשם דומה) היא שכונה בפראג 8 ממזרח לשכונת קרלין. הקרבה בין השכונות לא מרמזת על ההבדל בין השתיים ובעוד קרנה של קרלין עולה מיום ליום, שכונת ליבן היא יהלום שאינו מלוטש. המחרים בה עדיין נמוכים והיא נהנית מביקושים נמוכים לנדלן. נכון להיום יש תכנית של עיריית פראג 8 לשיפוץ השכונה וסביבתה ובמסגרתה נבנה בימים אלה קניום גדול בשכונה..

ההיסטוריה של השכונה

ליבן ממוקמת על גדתו המזרחית של נהר הוולטאבה קרוב לפראג 1. האזכור הראשון של ליבן הוא משנת 1363. בין האתרים המוכרים שבשכונה נמצאת אחוזת ליבן, שם, בשנת 1608 נחתם הסכם שלום (Libeňský) בין הקיסר רודולף השני ואחיו מתיאס. באותם ימים, צבאו של מתיאס תכנן לפלוש לפראג. לשם מימוש ההסכם הקיסר נאלץ לבצע פשרות גדולות. איזור ליבן צורף כשכונה לעיר פראג בשנת 1901.

ליבן היום

נכון להיום ליבן היא שכונה מנומנמת אך יש תכנית של עיריית פראג 8 לשיפוץ השכונה ואנו מאמינים שהיא תעבור מהפך בשנים הקרובות. משקיעים סולידיים עם אורך נשימה של 5-10 שנים, זהו המקום בשבילכם.

השקעה נדלני"ת בשכונת ליבן

היום ניתן למצוא בשכונה דירות מתאימות להשקעה עם תשואה סבירה אך הדגש העיקרי שיבוא לידי ביטוי בשנים הקרובות הוא עליית ערך הנכסים במקום. שכונת ליבן תתייקר אט אט עקב עליית המחירים שיש בכל רחבי פראג. את הקפיצה הגדולה נראה מיד לאחר ביצוע התכנית של פראג 8 לשיפור חזות השכונה. או אז צפוי לקרות בליבן בדיוק מה שקרה בשכונת קרלין.

מימון לרכישת נכס בפראג

גם על נכסים בשכונה זו ניתן לקבל מימון מבנקים צ'כיים בגובה של עד 80%. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר כאן.

מוקדי עניין בשכונת לִבֵּן