רקע כללי על שכונת פנקרץ

שכונות פנקרץ (Pankrác) נמצאת ברובע 4, הגדול ביותר מבין רובעיה של פראג. השכונה היא אחת הקטנות שברובע ובה נמצאים בעיקר סניפי בנקים ומשרדיהם של חברות שירותים שונות. במרכז השכונה נמצא קניון ארקדי פנקרץ והוא משמש אבן שואבת לתושבי האיזור. במהלך השנה מתקיימים בו אירועי תרבות רבים ומגוונים. הרבה מאוד מעובדי המשרדים שבשכונה מתגוררים בה ולכן מחירי הנדל"ן בה כל הזמן עולים.

ההיסטוריה של שכונת פנקרץ

השכונה נקראת על שמה של כנסייה בארוקית עתיקה בשם St Pankrác, אחד המונומנטים התרבותיים המרכזיים של פראג 4. הכנסייה נבנתה במחצית השנייה של המאה ה-17 אך במקום נמצאו שרידי מבנים עתיקים שמתוארכים עד למאה ה-12. בשכונה ממוקם עדיין מבנה בית המשפט העליון של צ'כיה ובצמוד לו כיכר הגיבורים וכלא פנקרץ, שם נכלאו הנאשמים במשפטי פראג שנוהלו בידי השלטון הקומוניסטי אשר שלט במדינה עד סוף שנות השמונים.

פנקרץ היום

שכונת פנקרץ של היום מכילה ברובה מבנים בסגנון חדיש והיא מהווה למעשה אחד המקומות הבודדים בפראג בהם מותרת בנייה לגובה. מאז שנות ה-70 נבנים שם בנייני מגורים ומשרדים בכמות גדולה. בניינו של הבניין הגבוה ביותר בצ'כיה אמור להסתיים במקום בשנת 2017. השכונה שוקקת חיים והיא מאוכלסת במשפחות צ'כית אשר חלקן הגדול גם עובד במשרדים רבים ברחבי השכונה. אחד הקניונים המוצלחים ביותר בפראג ואחד הגדולים שבהם (כ-40,000 מ"ר של מסחר) הוא קניון ארקדי פנקרץ ובו יותר ממאה וחמישים חנויות שונות.

השקעה נדלני"ת בשכונת פנקרץ

רכישת נדל"ן באיזור פנקרץ מומלצת מאוד. מכיוון ויש חוסר בדירות ריקות באיזור, עובדי המשרדים ישמחו לשכור דירה קרוב למקום העבודה שלהם. אפשר לומר שנכסים שיירכשו בשכונה זו יושכרו כמעט באופן מיידי בגלל המצוקה והחוסר בדירות פנויות למרות ריחוקה היחסי של השכונה ממרכז פראג והרובע ההיסטורי.

מימון לרכישת נכס בפראג

גם על נכסים בשכונה זו ניתן לקבל מימון מבנקים צ'כיים בגובה של עד 80%. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר כאן.

מוקדי עניין בשכונת פנקרץ